Jakie zdarzenia nie kwalifikują się jako wypadek przy pracy?
Za wypadek przy pracy uznaje się nagłe zdarzenie, które wywołane zostało przyczyną zewnętrzną powodującą uraz lub śmierć. Istotne jest, że do tego typu zdarzenia musi dojść w związku z wykonywaną pracą, a więc gdy wykonywane były przez pracownika czynności na rzecz pracodawcy (z poleceniem lub bez polecenia przełożonego). Zgodnie z definicją za wypadek przy pracy może mieć miejsce wyłącznie w czasie pozostawania pracownika w dyspozycji pracodawcy w drodze między siedzibą pracodawcy a miejscem wykonywania obowiązku wynikającego ze stosunku pracy. Regulacje te określone są w art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1773, z późn. zm.). Aby zdarzenie mogło zostać zakwalifikowane jako wypadek przy pracy, koniecznie jest spełnienie wszystkich powyższych warunków.